Game Review: Diablo III: Eternal Collection (SWITCH)

Diablo III op de Nintendo Switch

Voor de PC heb ik al eens de uitbreiding van Diablo III gereviewed en heb ik hele toffe pakketten weg gegeven. Maar nu hij ook op de Nintendo Switch is uitgekomen, vond ik het wel leuk om hem opnieuw te reviewen in zijn geheel. En ik denk dat de game heel erg perfect is voor deze console.

Raise some hell!

Dat is waar deze game voor staat. Hij is al wel een tijdje uit en er kwamen ook regelmatig patches vrij. Nu dat een beetje op zijn einde komt, heb ik het idee, hebben ze de Eternal Collection uitgebracht voor de switch. Je kan kiezen uit verschillende classes om het spel te spelen. Dit keer koos ik voor de Demon Hunter. Dit is een class waarbij een boog of een kruisboog het belangrijkste wapen is in je arsenaal. Je wordt gevoed naar haat en discipline. Haat word heel snel geregenereerd, zodat je super snelle aanvallen kan doen en vervolgens ontiegelijk veel mayhem veroorzaakt. Want dat is natuurlijk ook een beetje het doel van het spel. Hoe meer je killed des te hoger de combo natuurlijk wordt en daarbij hoort ook lekker veel XP!

Gameplay op de Switch

Het spel speelt niet gek veel anders dan op de PS4. Het lekkere eraan is dat je het gewoon voor vijf minuutjes kan oppakken en dan er gewoon weer even mee kan stoppen. Daarom ben ik ook zeker blij dat ik hem op de switch kan spelen, want die kan je in principe overal mee naartoe nemen. Het spel kent in totaal vijf acts, die de story vertellen. Als je die hebt afgerond kan je beginnen je karakter naar level 70 te brengen, als die tenminste dat nog niet is haha. En verder unlock je adventure mode en kan je je uitrusting proberen te maken zoals jij het wilt. Sneller aanvallen bijvoorbeeld of juist slow but more carnage en damage!

Online

Tja en wat als je alles nu al klaar hebt? Dan kan je ook gewoon lekker online met drie vrienden lokale multiplayer spelen. Als je dan geen hell creëert dan weet ik het ook niet meer! Verder heb je ook nog ranglijsten voor de spelstanden en die kan je dus ook trotseren!

Een fijne game om te hebben?

Als je al eens eerder Diablo III hebt gespeeld en je het niet erg vindt opnieuw te beginnen met je avontuur, dan is dit zeker een aanrader voor op de switch. Je pakt het toch sneller op en als je vrouw of je moeder roept dat het eten klaar is, kan je (bijna) altijd je switch meteen uitzetten en na het eten weer doorgaan! Krijg je tenminste niet op je dak… want uitleggen dat je een online game niet kan saven is natuurlijk waanzin. De replay waarden is wel leuk maar omdat ze verder geen patches meer hebben toegepast, zal het misschien na verloop van tijd gaan vervelen.

Diablo III Switch Inventory

Verder hoop ik dat ze alsnog met Diablo IV gaan komen. Maar ik ben bang na het Diablo Immortal fiasco, dat het nog even flink uitgesteld wordt. Want dan speel ik Diablo toch echt veel liever op de switch.