Kia maakt autorijden leuker met Disney- en Marvel-thema’s op je display

Kia-display met Marvel-superhelden zoals Captain America, Thor, Iron Man, Hulk en Black Widow in het nieuwe interactieve thema, ontwikkeld in samenwerking met Disney.

Kia gaat all-in op beleving. Samen met Disney brengt het merk een reeks digitale displaythema’s naar zijn nieuwste modellen. Denk aan Marvel’s AvengersToy StoryThe Mandalorian of zelfs Star Wars™ — allemaal rechtstreeks te downloaden via de Kia Connect Store.

Van Mickey tot Iron Man in je dashboard

Met de nieuwe thema’s verandert het infotainmentscherm van je Kia in een mini-Disneywereld. Achtergrond, animaties en zelfs geluidseffecten worden aangepast aan het gekozen thema. Zo krijgt je auto letterlijk een eigen karakter.

Kia wil hiermee autorijden persoonlijker maken: niet alleen via technologie of prestaties, maar ook via sfeer en beleving. Volgens Charles Ryu, hoofd van Kia’s Global Brand & CX Division, is dit “een manier om niet alleen het uiterlijk, maar ook de persoonlijkheid van je auto te laten zien.”

Close-up van een Kia-infotainmentscherm met Mickey Mouse, Minnie, Goofy, Donald Duck en Pluto als interactieve pictogrammen in het nieuwe Disney-displaythema.

Beschikbaar vanaf eind 2025

De eerste vijf thema’s verschijnen nog dit jaar, waaronder Marvel’s AvengersDisney’s Mickey & Friends en Pixar’s Toy Story. In 2026 groeit het aanbod naar zo’n 30 varianten, waaronder ook Star Wars™ en National Geographic.

De thema’s komen beschikbaar als betaalde downloads in de Disney-sectie van de Kia Connect Store. Daar vind je ook speciale acties, evenementen en updates.

Welke modellen krijgen ze?

De displaythema’s zijn voorlopig alleen beschikbaar op Kia-modellen met het Connected Car Navigation Cockpit (ccNC)-systeem, waaronder:

  • Kia K4
  • EV4
  • EV5
  • Sportage MY26

Wie een nieuwe Kia koopt, krijgt standaard 7 jaar gratis Kia Connect-abonnement, dat nodig is om de thema’s te gebruiken.

Persoonlijk tintje achter het stuur

Kia laat zien dat elektrisch rijden en digitalisering niet saai hoeven te zijn. Of je nu een Marvel-fan bent of je kinderen gek zijn op Pixar, dit is een slimme manier om technologie en plezier samen te brengen. En eerlijk is eerlijk: wie wil er nou niet met Iron Man of Baby Yoda op pad?

Het Kia-infotainmentscherm toont personages uit Pixar’s Toy Story, waaronder Woody, Buzz Lightyear en Jessie, als onderdeel van de nieuwe digitale displaythema’s van Kia en Disney.

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Written by Jan Willem Huffmeijer