Goed voor haar en huid

 

 

 

Bier,Pizza,Shoarma,Hamburger,Steak,….denk je nu mmmm lekker ik lust wel wat?? FOUT!!!!! Dit is nu net niet het eten wat goed voor je is.Wel lekker natuurlijk en dat snap ik, maar hier ga je niet heel oud en gezond mee worden. Buiten dat dit soort eten zorgt voor een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, zorgt het ook voor een verslechtering van je huid en haar.

Wat is dan wel goed voor je huid en haar????

Een mooie zachte huid regel je voornamelijk met een goede vochtbalans, zorg dus dat je voldoende water drinkt op een dag.(nee geen bier) Een goede vochthuishouding zorgt ervoor dat je celwanden van je huid sterk blijven en daardoor ziet je huid en stralend en strak uit. Let op met te veel cafeïne houdende drank, deze drank zorgt voor een hoger cortisolniveau  wat huidveroudering stimuleert. Een of  twee glazen met cafeïne houdende drank kan echter wel weer bijdragen aan een positieve invloed op het verminderen van de kans op hart_en vaatziekten en alzheimer…dus neem koffie/thee/chocolade met mate.

Ook het eten van goede vetten kan zorgen voor een optimalisatie van huid en haar denk hierbij aan:

*vette vis zoals zalm, makreel,haring en tonijn

*avocado

*noten…ongebrand en ongezouten

*olijfolie

Per dag moet er ongeveer 20 gram vet ingenomen worden met een maximum van 65 gram.

Het eten van veel vers fruit en groente’s is natuurlijk niet alleen heel gezond maar ook heel erg goed voor je huid en haar. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk producten die je met schil kan eten ook echt met schil eet, want net onder de schil zitten de meeste vitamine’s. Het beste is om je groente’s zoveel mogelijk te stomen omdat door te lang koken gaan veel gezonde eigenschappen van de groente verloren.

Hieronder volgt een overzicht van gezonde fruit en groente soorten:

FRUIT:

*bosvruchten

*bananen

*appels

*citrusvruchten

*meloen

*perzik

 

GROENTE:

*spinazie

*boerenkool

*wortels

*hete pepers

*paprika

*tomaten

Je kan ook gezonde smoothie’s maken waarbij je groente en fruit samen combineert en dus in 1 klap veel goede vitamine’s en mineralen binnen krijgt.

Gezonde smoothie voor huid en haar:

Benodigdheden:

1kop verse spinazie

2 gepelde sinaasappels

1 groene appel met schil

1 glas water

handvol ijsklontjes

Bereiding:

Doe alles in een blender en mix het geheel tot een glad mengsel.

Dit is zo simpel en snel om te maken en het smaakt ook nog eens heerlijk.

 

 

 

 

 

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Written by Jan Willem Huffmeijer