SPANNENDE AVONDEN MET DE NIEUWE SERIE TIN STAR.

Ik word vaker voor bijzondere samenwerkingen gevraagd maar deze staat zeker in de top drie. Ik mag jullie alles gaan vertellen de komende tijd over een nieuwe serie van BBC First. Whaha ik hoor je al denken, weer een nieuwe serie! Er zijn veel…heel veel series te bekijken tegenwoordig. Het moet dus echt iets bijzonders zijn wil je nog opvallen. En gaan wij wel kijken naar de BBC in Nederland? Ik heb bij mij in de barbershop even rondgevraagd en kwam tot de ontdekking dat veel mannen de tv afstemmen op de BBC. Dit gaat de komende tijd nog vaker gebeuren als je samen met mij de nieuwe serie Tin Star gaat volgen.

TIN STAR OP BBC FIRST

Op 14 sept zal de serie Tin Star van start gaan op BBC First. Nu was ik in de gelukkige omstandigheid, om de eerste aflevering, onder strikte voorwaarden, al te mogen kijken. Tin Star gaat over Jim Worth (gespeeld door Tim Roth) een politieagent, die de drukte van de grote stad zat was. Hij is met zijn gezin verhuisd naar Little Big Bear, een plaatsje in de Rocky Mountains. Jim Worth is een toegewijde politieman, een echte familieman en inmiddels sober na een alcoholverslaving. Toch heeft hij ook een duistere kant, zijn alter ego: Jack Devlin. De juiste ingrediënten veranderen Jim in Jack, een snoeiharde en gevaarlijke politieman, die op het randje werkt.

OP HET PUNTJE VAN MIJN STOEL

Ik mocht samen met Marie Louise de eerste aflevering bekijken en dat hebben we dus ook gedaan. De serie begint met een heel heftige scene, die wat weg heeft van een horrorfilm. BAM! De toon is gezet. Een briljante opening, die je op het puntje van je stoel zet. Vervolgens word je meegenomen in het verhaal terwijl de spanning van de eerste paar minuten in je lijf blijft zitten. Daardoor is het eerste “saaie” stuk toch super spannend en zit je te wachten op onverwachte wendingen. Die blijven redelijk lang uit en wanneer je jezelf weer op je gemak voelt gaat de aflevering helemaal los. DAMN! Als de serie kan waarmaken wat de eerste aflevering belooft, dan krijgen we de komende tijd heel veel spannende avonden. De manier van filmen en de muziek zijn erg goed en maken de aflevering nog spannender. Whahaha wij zijn echte watjes en niet heel veel gewend, wie ons had zien zitten, moet in een deuk hebben gelegen. Ik strak op mijn stoel met ogen zo groot als schoteltjes en het kippenvel over mijn rug en nek. Marie Louise is meer het bewegelijke type, die springt op duikt in elkaar en zit te schreeuwen… Whahaha die kijkt de halve serie waarschijnlijk door haar vingers heen. Wanneer de spanning hoog is roept ze dat ze het niet trekt en niet meer wil kijken om vervolgens als de aflevering stopt te roepen dat dit de spannendste maar beste serie was die ze heeft gezien. Ik kan mij hier wel bij aansluiten. Deze serie gaat ons de komende tijd veel leuke avonden bezorgen en misschien hier en daar een slapeloze nacht 😉

Check Tin Star vanaf 14 sept 2017 op de BBC First.