MuziekMuziek

Reisverslag B4men.nl op de Dominicaanse Republiek Deel 2

Reisverslag van mijn persreis voor Davidoff

Het reisverslag deel 2 van mijn persreis met Davidoff over de Dominicaanse Republiek. Wil je weten wat ik in deel 1 over deze trip heb geschreven, lees dan mijn reisverslag deel 1 klik hier. In dit reisverslag vertel ik jullie graag verder hoe mijn persreis voor Davidoff is gegaan.

Altos de Chavon

De zondag was gepland als een rust en strand dag. Echter niets kan je hier plannen op de Dominicaanse Republiek heb ik inmiddels wel gemerkt, dus vanwege wat verschuivingen zijn we zondagmorgen op pad gegaan. We zijn gaan kijken in Altos de Chavon, dit is een kunstenaarsdorpje op het terrein van Casa de Campo. Casa de Campo is heel groot en bestaat uit verschillende dorpjes, golfbanen en stranden.

RIMG0131
Altos de Chavon, het kunstenaarsdorp op Casa de Campo.
RIMG0132
RIMG0097
Stephen, onze gids in Altos de Chavon.

Altos de Chavon, dit dorp is een soort ruil geweest tussen de eigenaar van Casa de Campo en de regering. Zij mochten hier bouwen en als “dank” hebben zij veel gedaan op het gebied van de creatieve ontwikkeling op de Dominicaanse Republiek. Ik was even bang dat het een ongelofelijk commercieel praatje en plaatje zou worden. Echter het heeft mij verbaasd wat daar gebeurt. Eigenlijk moet je het zien als een soort uitwisseling van creative ideeën, kennis en een goede toekomst creëren voor jonge kunstenaars van de Dominicaanse. Natuurlijk is het commercieel opgezet en is het een soort van toeristische attractie waar niemand zich voor schaamt. Ook kunstenaars hebben geld nodig om te kunnen voorzien in hun behoefte.

RIMG0068

De zondag was nog een soort van reclame ding voor en van het dorp. De volgende morgen zijn we terug gegaan en hebben we de kennis overdracht gezien. Op het terrein is namelijk ook een heel grote art school waar jonge Dominicanen les krijgen in iedere vorm van kunst. Dit les geven wordt gedaan door kunstenaars van over de hele wereld en daarmee is het niveau van de studenten verbazend hoog.

RIMG0076 RIMG0130

Wat doet Davidoff in dit verhaal?? Davidoff zorgt uiteraard voor geld…maar niet alleen maar dat!! Zij zorgen bijvoorbeeld dat de kunstenaars die daar lesgeven ook daar naar toe komen. Ook geven zij studiebeurzen aan arme kinderen uit de Dominicaanse en zorgen zij voor goede materialen om mee te werken. Nogmaals, natuurlijk is het commercieel en geeft het Davidoff een heel mooie gelegenheid om hun goede kant te laten zien, maar wat daar gebeurt en hoe de studenten daar werken en welke kansen zij krijgen is niet in geld uit te drukken.

RIMG0138

Casa de Campo

Natuurlijk ben ik niet alleen maar aan het “werk” geweest…..hahaha klinkt heerlijk niet?? Ik heb ook mogen ontspannen op het mooiste strand waar ik ooit ben geweest. Dat alles onder het genot van een sigaar en een heerlijke Caipirinha (recept komt snel op de site).

Onze privé lodges op ons privé strand met kok en obers. Heel veel luxer wordt het leven niet.
Uiteraard onder het genot van een heerlijk Davidoff Special R
Ook de Caipirinha smaakt hier heerlijk.

Het leven op Casa de Campo is er één van koningen en dan bedoel ik dat ook letterlijk. Vele sterren en royals komen hier genieten van een vakantie. Op het moment dat ik er was bleek ook de koning en koningin van Spanje op Casa de Campo te zitten.

Ik ben samen met mijn Nederlandse collega Ingmar Timmer een rondje gaan maken op Casa de Campo en heb voor jullie in beeld kunnen brengen wat een mooi en super rijk leven je hier kan leiden.

De eigen Ranch van Casa de Campo.
De 4000 paarden moeten worden bereden en klaar worden gemaakt voor de dagelijkse polo wedstrijden.
Prive strand, pelikanen en een waanzinnig mooie zee.
De villa’s de worden bewoond door de rijken der aarden op Casa de Campo.
De golfbaan loopt tot aan de zee. Ik kan niet golven maar hier had ik wel willen spelen hoor.
Tja wat doe je met je boot als je garage al vol staat met dure sport auto’s.
Ik heb zelf mijn villa ook al uitgezocht.
Dit is het uitzicht van de villa….kan slechter toch??

Vetrek uit Casa de Campo, op weg naar Santiago

Aan alle goede dingen komt een eind. Dinsdag was het vertrek uit Casa de Campo en zijn we begonnen aan de reis naar Santiago de thuishaven van Davidoff.

Tijd van komen en een tijd van gaan.
Jammer om Casa de Campo te verlaten was het wel hoor.
Voor de laatste keer met mijn golfcar naar de receptie 🙁

De reis naar Santiago hebben we gemaakt via Santo Domingo (de hoofdstad). Hier hebben we heerlijk geluncht en konden we even bijkomen van de ‘cultuurshock’. Waar het leven rustig en luxueus begon, zijn we bij het uitrijden van de poort van Casa de Campo in de chaos terecht gekomen. Die chaos is ongelooflijk, rijden op een tweebaansweg kan makkelijk met z’n vieren naast elkaar, brommertjes die overal tussendoor scheuren en mensen die met gevaar voor eigen leven (zelfs op de snelweg) gewoon over de weg of middenberm lopen.

De chaos van de grote stad
De brommertje die je heel veel ziet rijden en geen enkele verkeersregels schijnen te hebben.
De taxi’s in de grote stad zijn wel even wat anders dan de taxi’e die wij hier hebben.
Met 5 man in een bakkie geen probleem.

In Santo Domingo kregen we de tijd om even door het centrum te lopen, ik ben samen met Ingmar weer op pad gegaan en heb een paar mooie foto’s van het leven in Santo Domingo gemaakt.

Het beeld waar Columbus aan land kwam.
Het ford van Santo Domingo
Natuurlijk kon ik niet laten even een barbershop te bezoeken.
Het leven in Santo Domingo
Het leven van Columbus

Aankomst in Santiago

Waanzinnig uitzicht vanaf het zwembad in het hotel in Santiago.

Santiago is de tabak hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. De stad is niet heel groot, maar wel heel druk en de chaos is er net zo groot als in de rest van het land. Het hotel was netjes, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even moest omschakelen van de luxe die ik hiervoor gehad heb. Tijd om daar over in te zitten was er bijna niet.

Mijn hotelkamer in Santiago

De dagen in Santiago zat vol met de echte bestemming van de reis, namelijk een trip naar de fabriek en plantage van Davidoff. (Daarover vertel ik meer in een apart verslag.)

Bij Davidoff

De dagen in Santiago waren naast Davidoff ook nog gevuld met een bezoek aan het best restaurant van de stad. Het restaurant Saga is in alle opzichten bijzonder. De entree in dit luxe restaurant is vol met bling bling (denk een beetje aan Russische luxe), een gang met aan de ene kant een gigantische wijn kamer en daar tegenover een mega humidor (klimaatkast voor sigaren). Het eten was buitengewoon en ik heb de lekkerste Angus churrasco gegeten die ik tot nu toe heb gegeten. Ook het toetje was er één om bij weg te dromen. Natuurlijk dit allemaal onder het genot van een heerlijke Davidoff.

Eten bij het beste Restaurant van de stad Saga in Santiago.

Terug naar huis

Na 6 dagen van geweldige luxe en fantastisch weer was ik klaar voor mijn terugreis. Tja, de vliegangst komt weer naar boven en deze keer mocht ik mij gaan opmaken voor 3 vluchten. We zijn gaan vliegen van Santiago naar Punta Cana en daarna naar Parijs en dan de eindbestemming Amsterdam. De eerste vlucht was geheel in style van de reis met een privévliegtuig.

Terug met het Prive vliegtuig. Afsluiten in style heet dat toch!!

Het was een vlucht om nooit meer te vergeten, de harde wind en het toch opgesloten zitten in zo’n klein ding, het was verschrikkelijk!!! ik doe dat nooit meer!! (in zo’n klein vliegtuigje, de reis natuurlijk wel) Verder waren de vluchten prima, echt slapen doe ik toch niet. Moe maar met heel veel plezier zet ik mijn voeten afgelopen vrijdag weer op Nederlandse bodem, op weg naar mijn kids en vrouw. Het voelt heerlijk om weer gewoon terug te zijn.

Een stuk kouder en minder luxe maar wat ben ik blij weer mijn meiden te kunnen vast houden.

Deze verslagen komen er nog aan:

-Een specifiek verhaal over Davidoff

-Een verhaal over het genieten van sigaren.

Algemene Bannerset Image Banner 160 x 600m

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.