Game review: KINGDOM HEARTS – HD 1.5 + 2.5 ReMIX (PS4)

Deze vrijdag weer een nieuwe game review! Ik heb het vervolg twee weken geleden gereviewed namelijk Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue (PS4) dit is dus deel één en twee van de Kingdom Hearts series! Dus mocht je na deze review denken dit lijkt me wat, kijk dan ook zeker even terug op het vervolg die ik heb gereviewed.

Veel dingen zullen waarschijnlijk wel hetzelfde werken in de eerste twee series, wat ik al wel merkte is dat damn those cinamatics, weer echt van top niveau zijn. Mij werd verteld dat ik moest beginnen bij Final Mix. Dit is namelijk het eerste deel en hierbij zitten ook alle cinamatics. Die kan je niet doorspoelen overigens, dus je moet wel in zijn voor een video die soms wel langer dan twee minuten duurt. Verder werden er dingen net wat beter uitgelegd dan bij HD 2.8, wat wel fijn was want je begon namelijk dit keer niet meteen met een boss fight.

Maakte het in mijn ogen het nog lastig met het verhaal? Een klein beetje, omdat ik zelf de nummering al niet geheel snap komt dat ook wel een beetje terug in de games. Gelukkig schoot Ronny mij een beetje te hulp met hoe het precies een beetje zat en waar ik nu moest beginnen. Wat ik verder wel hoorde is dat de camera movement in het eerste deel wel overgenomen is vanuit de port van de Playstation 3. Dit werkt ook best wel brak en kijk je soms naar plekken waar je eigenlijk wilt dat hij even anders draait, zodat je het beter kan zien.

Verder hebben ze geen extra content meegebracht en zijn het eigenlijk gewoon twee games die ooit uit waren gekomen op de Playstation 3 en hierbij samengevoegd zijn tot één game voor op de Playstation 4. Dus mocht je hem ooit hebben gekocht voor de vorige console, dan kan je je zelf afvragen of het wel handig is hem te kopen omdat er toch niet iets extra’s inzit. Het enige wel is dat de karakters iets scherper zijn, hij loopt heel vloeiend op 60fps. Het enige is dat sommige characters qua kleuren niet helemaal mooi uitkomen.

Nogmaals ben je super fan van Disney dan kan je deze gewoon niet overslaan. Nu ik alles heb, ga ik er eens goed voor zitten en alle cutscenes bekijken en luisteren naar wat alle characters te zeggen hebben. Het is natuurlijk gewoon super tof om door allemaal verschillende soorten Disney thema’s te rennen! Als je een beetje wil inleveren op speelbaarheid en dat is dan puur voor deel één, is dat het echt wel waard. Het is even wennen en waar je zeker op moet letten is dat je saved. Want als je namelijk je spel uitzet of je console en je hebt al een tijdje niet gesaved, ben je dat dus gewoon kwijt. Dat is gewoon super k*& want ik had namelijk dik 1.5 uur gespeeld en was dus alles gewoon kwijt. Bummer!!!

Ik wens jullie allemaal in ieder geval een fijn Paasweekend! Het weer is geloof ik niet veel soeps, dus lekker binnen blijven zitten en bijvoorbeeld gewoon gaan gamen.

Tot de volgende review!