Game review: Hitman – The Complete First Season (PS4)

Het is weer vrijdag! Tijd voor een nieuwe toffe game review. Ditmaal kreeg ik Hitman op mijn schoot en man wat had ik zin om deze game te spelen! Een shooter en ninja game in één, nouja ninja, je mag lekker stealthy zijn en dat kan ik ook wel eens waarderen dan alleen maar iedereen overhoop knallen. Let’s gooo!Dit keer kruipen we in de huid van Agent 47, mocht je nooit eerder van hem gehoord hebben dan herken je hem wel misschien met de tuxedo, kale hoofd samen met een barcode getatooeerd op zijn achterhoofd. Wat ikzelf speelde is The Complete Season, hiervoor kon je alle delen los kopen. Dit zorgde er wel meer voor dat je hem ook vaker de missie opnieuw deed. The Complete Season zitten alle zes de missies in één keer. Nu denk je misschien dat is wel heel kort maar zes missies? Maar bedenk je wel dat iedere missie of episode echt een paar uur game plezier heeft! Dit begon eigenlijk al bij de tutorial.De game begint met twee trainings missies, waarbij je de eerste missie twee keer speelt. Hiervoor heb ik het ook al een klein beetje gezegd, maar je kan missies op meerdere manieren uitspelen. Dit is wel heel tof gedaan, zeker het feit dat bepaalde interacties de hele missie compleet kunnen veranderen. Hier kan je met creativiteit helemaal los gaan, is dit niet helemaal je ding en wil je toch een beetje geholpen worden? Geen probleem! Als je goed luistert naar wat andere NPC’s zeggen (Non-Playable Character) krijg je soms opportunities. Opportunities, wat het eigenlijk al zegt, zijn kansen om je target om te leggen. Soms hoor je hevige discussies en die zijn vaak ook wel echt heel hilarisch om naar te luisteren, maar als je heel goed luistert geven ze soms ook tips wat jouw target zijn favoriete drinken is bijvoorbeeld. Gooi er een beetje rattengif in en bam! hij of zij rent gauw naar het toilet. Volg die persoon een beetje onopvallend en maak die persoon om in stijl, keuze zat in iedergeval!Wat ik vooral gaaf vind aan deze game, is het feit dat je zoveel manieren hebt om iemand om te leggen. Maar soms kan dit ook heel lastig zijn wat nou precies de beste manier is. In het begin zal je dus wel vaak gebruik maken van de opportunities. Eenmaal een beetje gewent geraakt aan hoe de mechanics werken, dan kies je toch vaak je eigen creative weg. Wat ook van je verwacht wordt tijdens zo’n missie of episode, is dat je losse opdrachten moet doen. Hierdoor wordt de episode level hoger en kan je bijvoorbeeld op andere manieren al direct inspannen en nog meer manieren proberen om je target om te leggen. Wat ik zelf wel merkte is dat als je eenmaal een episode hebt afgerond dat je naar de volgende gaat. Zo is de game oorspronkelijk niet bedoelt omdat ze namelijk de episodes los verkochten zoals ik hiervoor had beschreven.Gelukkig zijn de developers niet gestopt met deze game verder ontwikkelen. Na de tweede episode kan je zelf aan de slag met elusive targets, als je die namelijk omlegt krijg je als speler extra dingen en die zie je vooral terug bij Agent 47. Verder heb je ook nog contracts, dus je hebt nog zat te doen om je skills in targets om leggen te verbeteren!Dit was voor mij weer een toffe game! Ik zat namelijk een tijdje terug te denken om splinter cell eens weer te kopen, want miste eigenlijk wel een beetje die stealthy shooters. Maar uiteindelijk krijg je Hitman en daar draait het uiteindelijk ook om stealthyness en met verschillende tools of zelfs je handen mensen om te leggen. De gameplay zelf werkt heel erg fijn en heb eigenlijk geen flaws kunnen ontdenken die mij echt stoorde. Alleen soms als je een body hide hebt, dat hij een beetje gek beweegt als je te strak langs een object loopt. Verder is het een fijne game. Gelukkig kan je hem ook random saven, dit zorgt ervoor dat je de game ook lekker 10 minuutjes kan spelen en later weer op dezelfde plek weer verder kan gaan. En mocht je het nou finaal ver$@#%@en en raggend achter je console zitten, no worries. Hij saved ook automatisch om de paar minuten. Of als je bijvoorbeeld een interactie hebt gedaan. Zo kan je altijd terug om het even opnieuw of beter te doen.

Ik zie jullie weer bij de volgende game review! En hebben jullie toevallig zelf Hitman: The Complete First Season gespeeld? Of toevallig de episodes los gekocht? Laat het mij weten, ik ben namelijk zeer benieuwd wat jullie ervan vonden!