Gadgets voor mannen, De Bose SoundTouch 10 Review

Mannen en muziek, een goede combinatie lijkt mij! Ikzelf kan goede muziek zeker waarderen en geef dus graag op de blog mijn mening als het om muziek of om muziekspelers gaat. Vandaag heb ik een Bose SoundTouch 10 om voor jullie te reviewen. Laat ik voor de duidelijkheid erbij vertellen dat ik niet word betaald en dat ik ook niet deze SoundTouch mag houden. Hij gaat keurig na de review terug naar het PR Bureau.

DSC06365

De Bose SoundTouch 10

Een mooi simpel design die niet opvalt in het interieur, hij is dus goed weg te zetten door heel het huis. Ik heb geen moeite ondervonden om de Bose te koppelen met mijn telefoon. Gewoon via bluetooth en met twee minuten had ik muziek vanaf de telefoon. Het koppelen met de computer, daar had ik meer moeite mee en het was even stoeien met de juiste setting. Ook dit pakte hij uiteindelijk goed op en kon ik ook vanaf de computer mijn muziek streamen. So far so good.

DSC06372

Het geluid van de Bose SoundTouch 10

De eerste keer schrok ik een beetje van het geluid, het klonk namelijk echt niet zo vol als wat ik had verwacht. Ik heb de Bose naast mijn werkplek geplaatst en ben gewoon gaan werken met de radio aan. Toen begon mij op te vallen dat de reden waarom het geluid in eerste instantie mij tegenviel was vanwege het feit dat de bass van de Bose SoundTouch 10 heel wat is terug geschroefd ten opzichten van veel van zijn concurrenten. Hier moet je dus even aan wennen zeg ik eerlijk. Verder komt er wel een heel mooi geluid uit, vooral over het hele bereik. De hoge tonen en de midden tonen zijn heel goed aanwezig en in combinatie met de bass goed te doen. Ik moet eerlijk zijn als ik zeg dat ik niet stijl achterover sla van de muziekkwaliteit als je de volume omhoog schroeft. Sorry Bose maar dan ga je merken dat hij tekort gaat schieten. Even voluit Volbeat knallen is echt geen gehoor…dat vind ik wel jammer. De Bose SoundTouch 10 is in mijn ogen meer ter ondersteuning aan een al aanwezig Bose Netwerk. Hij kan wel goed geplaatst worden op plekken waar je wel muziek zou willen maar hier niet te veel van vraagt. Dan is  alleen €199,- best veel geld voor een box waar je niet het optimale gaat uithalen.

DSC06375 DSC06370

B4men Review

Conclusie lijkt mij duidelijk. Ik ben zelf niet zwaar onder de indruk maar het is zeker geen slecht apparaat. Ik zou de Bose SoundTouch 10 als cijfer een 7 geven.